Мелкая сегодня в сад не проснулась, но я-то проснулась по будильнику!
Сижу и ничего не соображаю. Опять слила депозит (демоверсия), открыла новый демо, страдаю, что никогда так и не научусь этой фигне…
С ребенком заниматься не могу вообще. Он зато довольно бодро пишет свою научную работу сходу по-английски. Я почитала… Блин, круто!
Поэтому вместо сочинения-рассуждения по русскому, сказала, чтобы еще писал свою работу.
Не знаю, что мне С СОБОЙ делать. А у ребенка все хорошо, на самом деле. Только с немецким все еще глубокое отставание, но и это мелочи жизни, до конца триместра еще далеко.
Мне сегодня не хотелось с ребенком заниматься, а ребенок с утра начал писать доклад. Ну я сказала, чтоб дописывал.
Что интересно, вот ссылку на свой ютуб-канал, ребенок мне четыре раза прислал. А этот доклад пришел сказать, что отправил своей преподавательнице по английскому, а мне не прислал. Только после отдельной просьбы и мне тоже переслал.
Ну я все равно ехидна, я тут поделюсь…
Urbanistic problems of Moscow
At first glance, Moscow looks perfect. But it has got a lot of urbanistic problems. In this text I tell you about those problems and their solutions.
Highways.
Moscow has got a lot of highways. Some of they are correct. For example, a large part of the Third Transport Circle. But some of they are not correct. For example, the northern part of the TTC, North-Eastern and North-Western Chords. They pass through the former quite streets or block the aisles. It is very big problem, because people are uncomfortable living in such streets and crossing them. Besides, such streets induce to construction of off-road crossings. Also, it forms an unfavorable urban environment. We can solve this problem by removing highways from the streets and wiring them up the railways. Due to the fact that the streets along which the highways pass are already formed like wide streets with high buildings. We can reduce the width of the roadway and create boulevards on these streets, and we can also use the tram along the vacant place.
Public Transport.
There are many kinds of public transport in Moscow: metro, bus, tram, trolleybus, MCC and railway. But there is not any single system. We can course call metro, tram and bus like a single system. But they are badly related and generally belong to different departments. Only metro, bus and MCC work correctly. Tram is outdated and needs a global renewal of routes and rolling stock. Railway is owned simultaneously by several departments and subordinates. It needs a renewal too. Another important factor not in favor of public transport in Moscow is the eradication of a trolleybus in the city. This is done by the pretext that the wires interfere with the review. But modern trolleybus wires are almost imperceptible. Moscow is trying to switch to electric buses, but the tipe that Moscow use is hopeless. The correct electric buses must be slightly recharges at each stop. And also partially pass under the trolley wires for charging along the way.
Housing Development
In this regard, Moscow inside the Moscow Ring Road is pretty good. But if we are transported to TaNMAA (Troiztk and New Moscow Administrative Area) or to Butovo or to Nekrasovka. We can see huge fields of human anthills. There are many of 25-floors or 30-floors apartment buildings, uncomfortable courtyards completely crowded with cars and other similar delights. While it is not as big as in St. Petersburg and its Murino. But the scale of the problem is growing. Correct development must be no higher than 9 floors and be quarterly, with the inability of ordinary cars to enter the courtyard. The pass should be only for official cars, and the lawn inside must be strengthened for their passage. The doors of the entrances must go out both to the courtyard and to the street, and on the ground floor should be commerce. Back in the middle of the 20th century, it was proved in Europe that more people walk in the streets with commerce on the 1st floor and that the land is more expensive there.
Conclusion.
Despite the fact that Moscow has got many urbanistic problems, this can be corrected if it try. Priorities in Moscow are still incorrectly set. The city puts the car above the pedestrian and this is wrong. But Moscow can!
С ошибками, конечно, но ведь ниоткуда не переписывал, писал сам из головы.
Мысли, кстати, тоже его собственные, многократно обдуманные.
Ну, конечно, отсутствие школы тоже оказалось очень важным. Деть нормально высыпается, встает в 9. У него есть силы и отдохнувший мозг на то, чтобы его применять для крутых вещей. У него в этом году и Архитерик сильно рванул вверх, и вот с английским все круто.(Блин, я тоже хочу вставать в 9… ну хотя бы в 8, чтобы мозг заработал…)
Я в теме про началку ее уже рекламировала. Очень мне нравится именно методически.
http://surikova-camus.com/
Занятия два раза в неделю по 50 минут, группа 4 человека. На дом задают строго и ровно только то, что разобрали на уроке. Вот на уроке они урок из учебника весь разбирают, все задания делают, а потом ровно это задают на дом. Повторить, написать, ну и выучить наизусть текст. С последней трети курса появляются еще сочинения домашние.
Боря занимается уже третий год, причем, он в первый год догонял группу, которая уже тогда второй год занималась. Вообще, в этом году начальный курс должны закончить.
Собственно, говорить он спокойно может все то, что может написать. Имхо, даже больше, потому что писать тяжелее. Точнее, писать он вообще откажется, печатать еще согласен.
На слух надо будет проверить, с какой скоростью речи и какую сложность он может понимать.